Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza konceptu aktivního řízení proudu na náběžné hraně křídla
Mahdal, Vít ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá ověřením konceptu náhrady běžně používané vztlakové mechanizace systémem vyfukování proudu na náběžné hraně profilu. Ověření je prováděno pomocí CFD nástrojů, s využitím Reynoldsovy metody časového středování Navier-Stokesových rovnic (RANS). V úvodu práce jsou uvedeny druhy vztlakové mechanizace a jejich princip. V následujících kapitolách je popsáno a zdůvodněno nastavení řešiče a jeho ověření pomocí kalibrační úlohy. Koncept aktivního řízení proudu je zkoumán na profilu LS(1)-0413, pro 5 různých pozic vyfukování, dvě různé tloušťky štěrbiny (h/c= 0,0025 a 0,005) a dvě rychlosti vyfukování (v_Jv_=2,22 a 4,44). V závěru práce jsou objasněny fyzikální děje odehrávající se ve zkoumané oblasti a zhodnoceny jednotlivé případy vyfukování Nejlepší z nich jsou následně porovnány s Fowlerovou a štěrbinou klapkou při Re 2,2 mil.
Overview of active flow control methods and their application
Daňko, Matúš ; Brožek, Petr (oponent) ; Dvořák, Petr (vedoucí práce)
Purpose of this study is to create an overview of currently the most used active flow control methods and their application. Thesis also contains brief historical overview of flow control development along with comparison of individual methods.
Aerodynamické vlastnosti leteckých profilů
Foltýn, Pavel ; Cejpek, Jakub (oponent) ; Koutník, Tomáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje vliv geometrických charakteristik leteckého profilu na jeho aerodynamické vlastnosti. V první části práce je definován letecký profil, jsou zde popsány jeho geometrické charakteristiky, vznik aerodynamických sil a také je popsáno proudění okolo profilu. Druhá část práce se zabývá vlivem geometrie profilu na jeho aerodynamické vlastnosti. To je ukázáno na profilech NACA čtyřmístné a šestimístné série, na jejich vztlakových a momentových čárách a polárách. Poslední část práce popisuje aerodynamické tunely a měření v nich. Práce se zaměřuje na měření sil a momentů pomocí aerodynamických vah a na měření statického a celkového tlaku. Měření rychlosti je zaměřeno na laserovou dopplerovskou anemometrii, žárovou anemometrii a PIV metodu. Velmi stručně jsou ukázány vybrané metody vizualizace proudění. Je zde také ukázáno porovnání charakteristik profilů získaných měřením v aerodynamickém tunelu a numerickou simulací v programu Xfoil.
Aerodynamická optimalizace vysokovýkonného padákového kluzáku
Grim, Robert ; Navrátil, Jan (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na aerodynamickou analýzu závodního paraglidingového vrchlíku. Odpory jednotlivých částí jsou rozděleny do kapitol. Cílem bylo vytvoření představy o velikosti podílu odporů jednotlivých komponent vůči kompletní sestavě. Nejprve byl zanalyzován 2D profil a následně celá konfigurace 3D vrchlíku. Po vyhodnocení byly zjištěny výkonové rezervy v profilu. Došlo tedy k optimalizaci jeho tvaru. Po optimalizaci jednotlivých prvků došlo opět k CFD výpočtu. Na závěr byly zhodnoceny změny geometrie.
Vývoj a vlastnosti bezocasých letadel
Prokop, Vít ; Vaněk, František (oponent) ; Daněk, Vladimír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce na téma Vývoj a vlastnosti bezocasých letadel je rozdělena na dvě části. V první části se bude zabývat otázkami řiditelnosti a stability letadel. Druhá část potom bude obsahovat přehled významnějších typů bezocasých kluzáků a porovnání jejich letových vlastností.
Parametrická tvarová optimalizace letounu z aerodynamického hlediska
Dofek, Ivan ; Salga, Jaroslav (oponent) ; Brož,, Václav (oponent) ; Fiľakovský, Karol (vedoucí práce)
Práce se zabývá využitím geometrické parametrizace pro tvarový popis některých částí letounu. Geometrická parametrizace je použita pro vytvoření parametrického modelu leteckého profilu. Tento parametrický model umožňuje lokální deformace pobrchu profilu a může být snadno aplikován pro generování geometrie křídla nebo jiných částí letoumu. Některé vlastnosti parametrického modelu byly testovány aplikací v aerodynamické optimalizaci. Dále se práce zabývá parametrickým popisem listu vrtule, jeho aerodynamickou optimalizací a hlukovou analýzou. Pro list vrtule byly vytvorěny distribuční funkce řídících parametrů, které je možné použít při aerodynamické optimalizaci listu vrtule. Geometrická parametrizace slouží pro identifikaci polohy a další vlastností zdrojů hluku.
Použití náhradních modelů v evolučních výpočtech
Konečný, Štěpán ; Dobrovský, Ladislav (oponent) ; Kůdela, Jakub (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá optimalizací návrhu letového profilu pomocí náhradních modelů s použitím diferenciální evoluce. Cílem bylo seznámení se s problematikou a možnými postupy řešení. Hlavním cílem bylo vytvoření náhradního modelu, jeho implementaci na daný problém a následnou optimalizaci. V úvodu práce jsou podrobněji popsány používané náhradní modely a evoluční algoritmy. Následně je popsán způsob řízení, optimalizace nákladných problémů, popsaná problematika získávání dat pro náhradní modely a příklady praktického využití náhradních modelů. V závěru práce je popsán postup optimalizace a výsledky získané optimalizací návrhu letového profilu pomocí zvolených náhradních modelů s následným zhodnocením.
Comparison of panel codes for aerodynamic analysis of airfoils
Bilčík, Adam ; Schoř, Pavel (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
The purpose of this study is to create an overview of currently the most used panel codes for computation of aerodynamic characteristics of 2D airfoils. Description of the basic principles of panel code, comparison of various implementation and evaluation (accuracy, applicability) for typical tasks. In this thesis there were used three different panel codes: Xfoil, JavaFoil and XFLR5. Thesis was enriched by measurement in wind tunnel.
Vývoj a přehled leteckých profilů
Kerndl, Jindřich ; Dofek, Ivan (oponent) ; Zikmund, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje vývoj a přehled leteckých profilů. První část se zabývá charakteristikami profilů a jejich významem. Druhá část zachycuje historický vývoj profilů pro letadla s pístovým pohonem. Na závěr tato práce porovnává současně používané profily na lehkých sportovních letadlech českých a zahraničních výrobců.
Použití náhradních modelů v evolučních výpočtech
Konečný, Štěpán ; Dobrovský, Ladislav (oponent) ; Kůdela, Jakub (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá optimalizací návrhu letového profilu pomocí náhradních modelů s použitím diferenciální evoluce. Cílem bylo seznámení se s problematikou a možnými postupy řešení. Hlavním cílem bylo vytvoření náhradního modelu, jeho implementaci na daný problém a následnou optimalizaci. V úvodu práce jsou podrobněji popsány používané náhradní modely a evoluční algoritmy. Následně je popsán způsob řízení, optimalizace nákladných problémů, popsaná problematika získávání dat pro náhradní modely a příklady praktického využití náhradních modelů. V závěru práce je popsán postup optimalizace a výsledky získané optimalizací návrhu letového profilu pomocí zvolených náhradních modelů s následným zhodnocením.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.